Saltar a continguts

Desembre 2017_Núm.74

Imatge de complement Ampliar imatge
20/12/2017

El teu compromís millora el món.

Cartell campanya 2017 Ampliar imatge
24/11/2017

25 anys de Campanya

Imatge de la reunió informativa Ampliar imatge
02/06/2017

El passat divendres 12 de maig,  Càritas Interparroquial de Cervera va fer la reunió informativa anual al Casal Parroquial amb l’assistència de voluntaris, socis i col·laboradors per informar de l’acció social que ha realitzat durant el 2016 i dels seus comptes.

Abans de començar a presentar la memòria, la presidenta, Sra. M.Dolors Calafell va donar la benvinguda a les persones assistents, el Mn.Gaspar va fer una pregària i a continuació la secretària, la  Sra. M. Dolors Parellada, va llegir l’acta de la passada reunió informativa, la qual es va aprovar. Tot seguit, la treballadora social Sra. Judith Sánchez va presentar la memòria de les activitats amb els objectius, activitats, nombre de voluntaris implicats i nombre de persones ateses i beneficiades a cadascun dels programes, activitats i ajuts realitzats.

El programa Família i Infància ha atès a 105 infants entre el servei de suport escolar, suport psicològic, colònies de la Sagrada Família i beques esportives. En total van participar-hi 10 voluntaris. El programa vellesa i voluntariat va atendre a 42 persones entre residències i domicilis amb el suport de 8 voluntaris. El programa Mitjans de Comunicació ha publicat 2 batecs i varis escrits i comunitats a la premsa local, full parroquial, facebook i pàgina web amb el suport de 3 voluntaris. El programa Sense Llar va atendre a 37 persones amb ajuts d’àpats, roba i bitllets de tren i el projecte Cervera-la Segarra Acull, comú amb la Paeria i Consell Comarcal de la Segarra, ha atès a 1 família de 3 membres. Al llarg de l’any també hem realitzat diferents ajuts d’assistència com: ajuts en medicació a 5 persones famílies, 7 ajuts de roba, 2 ajuts de desplaçament i 146 famílies s’han beneficiat d’ajuts específics en alimentació, productes de neteja i d’higiene corporal. Del projecte Rebost Solidari, Càritas va valorar a 58 famílies, sumant un total de 161 persones, de les 183 famílies beneficiaries del Rebost. També hem continuat amb el projecte BancFresc, iniciat l’any 2013, en el qual 20 famílies s’han beneficiat de minves de 3 supermercats. En total s’han beneficiat 58 persones i s’ha pogut portar a terme gràcies a la dedicació de 5 voluntaris.

Hem ofert altres ajuts gràcies a la gestió i coordinació amb Càritas Diocesana de Solsona, amb la qual hem tramitat ajuts en productes de neteja i higiene i en material escolar, essent un total de 47 famílies que se n’han beneficiat gràcies a la Fundació Amancio Ortega. S’ha ajudat a 11 infants amb beques de menjador de gener a juny i, a més, hem realitzats ajuts d’urgència per pagar subministres, lloguers,.. a 13 famílies a través del Fons Solidari Diocesà i 5 famílies a través del Pla d’Ajut Social. Amb el conveni que hi ha establert entre Càritas Catalunya i l’Institut IMO hem derivat 2 persones amb problemes de visió.

Al llarg del 2016 s’ha continuat amb el projecte Horts Solidaris i Inclusius, juntament amb la Paeria de Cervera, amb el qual s’han beneficiat 10 famílies, d’una parcel·la de 80-100m2; el treball l’han realitzat conjuntament i sota la supervisió de 3 voluntaris que els han guiat, orientat i ensenyat el cultiu de les hortalisses.

El programa Ocupació i Economia social, realitzat a través de la Fundació Xavier Paules, ha ofert ajut a 127 persones: 116 del projecte Beques,  11 dones han realitzat el curs trimestral A tot Drap i 16 joves han realitzat el curs de jardineria trimestral.

Amb tot aquest recull de projectes des de Càritas hem atès a 447 persones.

A part d’aquests programes Càritas també ha organitzat i participat en altres activitats com la tómbola, a les jornades formatives organitzades per C.Diocesana, campanyes de recollida d’aliments, fira de Nadal, campanya de Comerç Just, participació a la 1a Festa per les entitats socials de la Segarra... Totes aquestes activitats no haguessin estat possible sense els 65 voluntaris, 32 socis i 4 professionals.

Per finalitzar, la presidenta va explicar els comptes del 2016 i el pressupost per aquest any 2017. El resultat econòmic del 2016 és positiu perquè les despeses de personal, programes i campanyes sumen 77.180,60€ i els ingressos de subvencions, de gestió i donatius han estat de 81.544,93€ el que suposa una diferència de 4.364,33€.

Al final de la reunió vam poder compartir i comentar tots junts les incidències de l’any passat i els reptes que se’ns plantegen per aquest 2017.

43 Registres trobats.
Pàgina  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | >