Saltar a continguts

Càritas fa públics els resultats del 2017

Durant el 2017 Càritas atén 567 persones

Imatge de complement Ampliar imatge

El divendres 18 de maig de 2018 Càritas Interparroquial de Cervera va realitzar la reunió informativa anual per voluntaris, socis, col·laboradors, professionals i altres grups del Casal Parroquial.

Abans de començar a presentar la memòria de l’any 2017, la presidenta, Sra. M.Dolors Calafell va donar la benvinguda a les persones assistents, es va realitzar un pregària i a continuació la secretària, la  Sra. M. Dolors Parellada, va llegir l’acta de la passada reunió informativa, la qual es va aprovar. Tot seguit la treballadora social, Judith Sánchez, va presentar la memòria de les activitats realitzades per programes informant dels objectius, persones ateses i beneficiades i el nombre de voluntaris implicats.

El programa Família i Infància va atendre a 154 infants i 127 famílies a través del suport educatiu i psicològic, Escola de Pares, casal d’estiu Sagrada Família, projecte a l’Escola Tots Iguals i beques de menjador escolar. Al projecte Horts Solidaris i Inclusius que es realitza conjuntament amb la Paeria de Cervera van participar-hi 11 famílies. El programa Sense Llar va atendre a 32 persones amb ajuts d’àpats, roba i algun desplaçament. El Programa Vellesa va atendre a 34 persones entre residències i domicilis. Del projecte d’Acollida i Ajudes d’Assistència va atendre a 191 famílies i 616 persones es van beneficiar d’ajuts (aliments, productes de neteja i higiene, roba, medicació,...) Al programa Migració es van atendre a 148 persones. El programa Ocupació i Economia social va atendre a 110 persones a través de les beques de formació laboral i dels cursos de jardineria i A tot Drap que realitza la Fundació Xavier Paules. I el programa Mitjans de Comunicació va publicar 3 batecs i a més dels escrits a premsa local, pàgina web i facebook. Amb el Fons Solidari Diocesà hem ajudat a 7 famílies amb ajuts d’urgència i a través del Pla D’Ajut Social a 3 famílies més. Aquest any també hem realitzat el projecte de Suport a l’Habitatge amb el qual hem ajudat a una família de 4 membres, gràcies a C.Diocesana i Diputació de Lleida.

A part d’aquests programes Càritas també ha organitzat i participat en altres activitats com la tómbola, participació amb desfilada de roba a la Festa de les Entitats Socials de la Segarra, campanya de Nadal, campanyes de recollida d’aliments, etc.

Per finalitzar, la presidenta i l’administrativa de Fundació Xavier Paules, la Sra. Teresa Vilalta, van explicar els comptes del 2017 amb què els ingressos van ser de 77.517,97€ i les despeses de 78.763,65€, obtenint un resultat negatiu de -1.245,68€ i el pressupost per aquest any 2018 és de 81.300€.

Durant tot l’any hem atès a 567 persones. Tota aquesta tasca ha estat possible gràcies als 4 professionals, 40 voluntaris i 31 socis, a més dels col·laboradors. Un any més volem agrair especialment l’aportació voluntària dels socis i les persones que fan aportacions econòmiques puntuals a l’entitat per tal de fer front a la situació de necessitat actual que viu la nostra població i, també, la col·laboració dels voluntaris que formen part dels programes perquè gràcies a ells podem portar a terme els programes i activitats que realitzem.